woensdag 1 augustus 2012

Verslag koers Borchtlombeek

Koers voor de grootste sponsor van Cata Bikes, Cata Bikes tekende dan ook present aanwezig. Met 9 waren we en zo ook de grootste ploeg aanwezig.
Het licht golvende parcours zou wel eens voor een grote schifting kunnen zorgen tijdens de wedstrijd.
Ik schoof op naar de kop van het peloton om mij zeker niet te laten verrassen aangezien ik het parcours nog niet verkend had. Er viel gedurende heel de koers niet veel te gebeuren. Zoals de voorbije week verliep mijn koers met ups en downs. Ik waagde af en toe mijn kans en reed met twee anderen richting ploegmaat Stijlemans rond halfweg koers. We namen een goede 15 seconden, maar een ronde later werden we teruggehaald. In de voorlaatste ronde moest ik een klein gaatje laten bij een bocht die ik niet goed durfde te nemen, meteen daarna versnelde het peloton en ik kreeg 10 seconden aangesmeerd. Ik reed beetje bij beetje het gat toe, maar toen de auto die achter het peloton rijdt, zijn deuren opensloeg in een smal straatje was het voorbij. Ik kon niet meer door en stond een halve minuut stil. Ik had niet meer de moed om verder te rijden en reed op mijn gemak verder naar de finish. Zo werd ik uiteindelijk als 43e geklasseerd. Wie won weet ik niet, want de uitslag is niet te vinden op het inernet.

De voorlaatste ronde

Hopelijk woensdag een goed resultaat in Sint-Laureins zoals in Strijpen 2 weken terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten