woensdag 1 augustus 2012

Verslag koers Kleit

Alweer erg warme temperaturen op woensdag, gelukkig werd de koers in de late namiddag gereden zodat het al wat kon afkoelen. Met de interclub in Reningelst en nog 3 andere koersen zouden er wel eens weinig coureurs zijn. En dit was zo, 40 coureurs, maar wel met enkele bekende namen. Glenn Roty, de broers De Sy, Dante Verlee en nog enkele.. Ik startte van op de eerste rij en toen we vertrokken voelde ik al dat het vandaag niet mijn dag zou zijn. Ik dacht dat ik de stage in Luxemburg zou verteerd hebben, maar dit bleek niet zo te zijn. De benen voelden nog slechter aan dan in Kanegem. Er viel niet veel te gebeuren in het wedstrijdbegin, behalve dan de valpartij van Jonas Lammens die (zoals gewoonlijk) meteen het hazenpad kiest. Hij viel in de eerste bocht en staakte de wedstrijd. Af en toe probeerde ik mijn neus toch eens aan het venster te steken en zo probeerde ik op de 'legendarische' Kampel af en toe eens te versnellen met de behoorlijk korte 'technische' afdaling die hierna lag. Af en toe kreeg ik iemand mee, mar dit duurde niet lang. Veel jongens hadden de wedstrijd al moeten staken en na tien ronden of 60 km was het mijn beurt. Misschien zat ik in het foute wiel gedurende 1 ronde lang, maar ik moet gewoon toegeven dat ik vandaag niet goed genoeg was. Op dat moment waren 6 renners weggereden die zouden spurten voor de winst. Glenn Roty haalde het voor Gertjan De Sy en Oliver Stapleton. Brent Goethals werd vierde en won de bergprijs. Dante Verlee werd vijfde voor Maxim De Dapper die zesde werd.

Zaterdag Koers in Borchtlombeek! Hopelijk beter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten