zondag 22 juli 2012

Verslag koers Strijpen

Altijd lastig in Strijpen en ook dit jaar was dit niet anders! 96 km op een golvend parcours met ook een stuk kassei. En toch ook een sterk deelnemersveld met onder meer Wout Van Aert, Nils Politt, Bavo Haemels, Tao Geoghegan Hart en Daniel Pearson. Ik stond achteraan om te vertrekken en meteen vlogen ze er in! 7 renners reden weg, even later kwam ik aansluiten.Aangezien ze meestal vroeg wegrijden in Strijpen, dacht ik dat het al gebeurd was, maar alles was even later te herdoen. Nog geen 100 meter later reed er weer een 9-tal weg, met bijna allemaal dezelfde renners. Ik probeerde in 1 ronde tot 5 maal toe het gat te dichten, maar telkens zat het peloton in mijn wiel! Gelukkig werden ze na de 4 ronde ingerekend. Maar opnieuw reden slechts 2 km later, 9 renners weg! Enkele enkelingen reden naar de 9 leiders, en zo werd de groep steeds groter. Ook ik waagde mijn kans op een lastig stuk, en reed met een sterke Nils Politt naar de ondertussen 13 leiders. Nadien kwamen er nog 3 of 4 renners aansluiten, wat het totaal op ongeveer 19 renners bracht.
Het draaide niet rond en af en toe reden groepjes van 5 of 6 man weg. En dat gedurende 2 ronden lang. We waren nu bijna op 3 ronden van het einde en één man, Vansteenkiste Bright was op zijn kousenvoeten weggereden. Angelo De Ketele en Bavo Haemels volgden op korte afstand. Ik dacht in mezelf dat als ze iedereen laten rijden, ik ook eens kon proberen. En zo bleek! Alweer krijg ik de sterke Nils Politt mee in het wiel en we reden naar de 2 achtervolgers. Toen we Vansteenkiste kwamen, kon hij niet aanpikken en waren we dus met 4 leiders. We reden bijna direct een minuut vooruit. Angelo De Ketele spurtte een ronde te vroeg voor de overwinning en verspilde zo zijn krachten voor de laatste ronde. Wonder boven wonder kwam één man nog aansluiten. De vinnige Wout Van Aert kwam aansluiten, rustte even uit in ons groepje en ging er een kilometer later vandoor. Niemand ons vieren had een antwoord en zo reed Wout Van Aert nog 30 seconden bij elkaar op slechts anderhalve kilometer! Ik had me in tweede positie genesteld in het wiel van Angelo De Ketele voor de spurt. Toen Nils Politt aanging aarzelde ik even, waardoor hij direct een klein gaatje had. Daarna kwam ik over De Ketele en Spurtte naar de derde stek voor Bavo Haemels en Angelo De Ketele.

Spurt voor de tweede plaats, gewonnen door Nils Politt. Ikzelf 3e


De vorm van de voorbije 2 koersen werd dus bevestigd met een mooie podiumplaats in een lastige koers!
De komende week werk ik een stage af in Luxemburg om zo het niveau nog te verhogen! Tot volgende week in Kanegem/Tielt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten