zondag 22 juli 2012

Verslag koers Vrasene

Op weg naar Vrasene hadden we af te rekenen met een serieus onweer!
Eens op de koers aangekomen was het onweer verdwenen! Maar vlak voor de start begon het alweer water te gieten. Hierdoor haakten zo'n 20-tal renners af en gaven hun rugnummer weer af. Ik niet, samen met 57 andere renners trotseerde ik de hevige regen! De eerste 4 ronden werden betwist in overdreven weersomstandigheden met hagel en bliksem! Ik had mij wat schrik opgedaan bij een bijna valpartij dus hield ik me wat achteraan. Net voor halfweg koers reden 3 renners weg, ze namen zo'n 40 seconden. Ik trok mijn regenjasje uit en voelde dat het het moment was. Nog geen kilometer later zette ik me op kop van peloton en reed ik weg, één iemand kwam aansluiten. In een halve ronde tijd reden we het gaatje toe. Toen we bij de 3 kwamen, kwamen nog eens 2 renners aansluiten. We waren immers op 6 ronden van het einde. Even dacht ik dat we weg waren, maar op 3 ronden een half het einde werden we weer ingelopen. Het sein voor een sterke Duitse Nils Politt om weg te rijden, hij nam direct een 40-tal seconden en weg was hij! Op anderhalve ronde van het einde reden nog 8 renners weg, ik kon net niet aanpikken omdat ik aan het eind van mijn Latijn was vanwege de afmattende koers! Ik werd uiteindelijk 29e, maar reed een goede koers!
Nils Politt won met nog slechts 6 seconden voor Dante Verlee en Wesley Van Dyck! Op naar Strijpen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten