zondag 22 juli 2012

Verslag Oostkerke/Damme

Na de materiaalpech van de dag voordien in Destelbergen, trokken we richting Oostkerke om te koersen!
Wisselvallig weer met enkele buien zou er voor kunnen zorgen dat het een pittige koers zou worden.
Zeker aangezien er uitgestrekte velden waren waar dus geen beschutting was voor de hard blazende wind!
We waren slechts met 40 renners, maar op de smalle baantjes was dit meer dan genoeg.
De hele koers was erg gesloten, er waren veel aanvalspogingen maar er geraakte niemand echt weg.
Ook ik probeerde een 6-tal keer om weg te geraken, maar het had geen nut. Op 3 ronden van het einde geraakten 4 renners wel weg en zei zouden met slechts 15 seconden wel eens kunnen spurten voor de overwinning! Maar toen het overige peloton zich klaarmaakte voor de spurt, werden de 4 vluchters toch nog gegrepen op 400 meter van de meet. Ik zat in het juiste wiel van de Lorenzo Blomme, die in het wiel zat van de nog snellere Alxander Geuens. Maar toen de 4 vluchters werden ingerekend, begon het peloton breed over de baan te rijden en verloor ik het wiel van Blomme! Jammer want Geuens won de koers voor Blomme! Ik werd 22e, maar voelde me zeer goed tijdens de koers! Dat belooft voor de volgende koersen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten